tisdag 18 januari 2011

407 kr

Jag bränner av ett inlägg till när jag ändå är i farten! Tänkte att jag här kan visa några bilder från loppisrundan jag var ute på strax innan jul. Vi tog en heldag på de bästa loppisarna och det var ju tur att man har vänner med bil för helt plötsligt finns det ju där, Fyndet. Fyndet var denna gång en kökssoffa, vilket jag spanat efter ett tag men inte hittat nån riktigt bra, i lagom storlek och så. Letar man på blocket är det galna människor som kallar sina schletna soffor för shabby chic och vill ha 2000 kronor för't. Men den här är helt lagom storlek och hade ett tyg på som var helt okej, men planen är att måla soffan svart och klä om dynan. Så småningom. Såhär ser iaf mitt kök ut nurå:


Jag har också letat efter gamla nothäften att pynta mina julklappar med, vilket jag hittade. Och en ganska stor svart kuvertväska i skinn:


Och ingen loppisrunda utan lite porslin:



407 kronor gick det kalaset på. Plus att jag nu vet vilka loppisar i Göteborg som guldklimparna finns på.

4 kommentarer:

Hanna S sa...

Mycket saker för lite pengar är inte alltid bra, men så mycket fina saker för pengarna är alltid bra. Vill också gå på finloppis och hitta finsaker. Var på Myrorna idag, men mina ögon orkade inte kolla så mycket, jag kanske 'missade' nåt. När kommer du hem igen nångång? Påskur?

mynameisbob sa...

Jag vet som inte när jag kommer till Umeå nästa gång. New York i mars, och till påsk kommer mamma och pappa ner hit. Kanske blir nåt spontant framåt våren, maj känns lagom!

Johanna sa...

Det kallar jag framförhållning att kirra julklappspyntet i januari! :)

Johanna igen.. sa...

okej, efter nogrannare läsning, så skedde ju detta faktiskt innan jul, haha