måndag 19 juli 2010

rycka på nappen?

Så vadå, menar ni att man måste trycka igång torkskåpet också? Inte bara hänga in kläderna..? Det kan ju förklara varför kläderna fortfarande var helt blöta när jag kom tillbaka till tvättstugan drygt en timme efter jag tagit ut dem ur maskinen. Men man är väl miljövän!
En annan skicklig grej jag gjort idag var att promenera hem från jobbet i mina birkenstock, jobbtofflorna alltså. Mina converse står fint och väntar på mig på kontoret tills imorn. Det är nu tredje gången jag gör det.

Det måste va vuvuzelorna som får mig ur balans. "Vadå" tänker ni, "har hon inte ens koll på att VM är slut?" Och jo det har hon, men hon är också smärtsamt medveten om att Gothia cup har börjat. Det ligger en skola alldeles brevid mig här, och i den skolan huserar en massa fotbollskids hela veckan, och självklart har de anammat den fina traditionen med vuvuzelas. Fotboll = vuvuzelas. Om de ändå kunde hålla ton i skiten.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Frida! Det verkar som det snurrar i din skalle! Men sommaren gör kanske så med en, jag är yr ibland! Hoppas du har det fint, jag har precis ätit korv, välstekt sådan! Älska bränt! I alla fall korv som är det!

Johanna sa...

Hört rykten om vitt nagellack, bju på en bild tack!